به روز ترین مرجع فایل های فروشگاهی

امروز شنبه 01 مهر 1402
1 نفر آنلاين
جستجو
موضوعات
    علوم انسانی
    فنی و مهندسی
    نمونه سوالات
    علوم پایه
    پزشکی
    کسب و کار
    فیزیک
    سرگرمی
    آشپزی
    غیره
    تاریخ و باستان شناسی
    کامپیوتر
عضویت / ورود

    عضو شويد


    فراموشی رمز عبور؟

    عضویت سریع

    نام کاربری :
    رمز عبور :
    تکرار رمز :
    موبایل :
    ایمیل :
    نام اصلی :
    کد امنیتی :
     
    کد امنیتی
     
    بارگزاری مجدد
آرشیو
آمار و اطلاعات
    بازديد امروز : 159
    ورودي امروز گوگل : 0
    افراد آنلاین : 1
    تعداد اعضا : 2
    اي پي : 44.197.111.121
    مرورگر :
    سيستم عامل :
    امروز : شنبه 01 مهر 1402
کدهای اختصاصی

تبلیغات

دانلود بررسی رابطه بين هوش چند گانه و تفکر انتقادی مدیران دانشگاههای آزاد اسلامی

دانلود بررسی رابطه بين هوش چند گانه و تفکر انتقادی مدیران دانشگاههای آزاد اسلامی
دانلود بررسی رابطه  بين هوش چند گانه و تفکر انتقادی مدیران دانشگاههای آزاد اسلامی

دانلود بررسی رابطه بين هوش چند گانه و تفکر انتقادی مدیران دانشگاههای آزاد اسلامی

چکیده

پژوهش حاضر از نظر روش، پیمایشی و از حیث هدف، کاربردی است. جامعه آماری تحقيق حاضر را مدیران دانشگاه هاي آزاد اسلامي استان اردبيل تشكيل مي دهد. براي تعيين حجم نمونه از جدول مورگان استفاده شده که با سطح اطمينان 95% برابر كه حجم نمونه برابر يا 66بدست آمده است. براي نمونه گيري از نمونه ها؛ از روش نمونه گیری تصادفی ساده استفاده گردیده گرديد.برای گردآوري اطلاعات مورد نياز پژوهش به وسیله دو پرسشنامه استاندارد تعدیل شدهپرسشنامه ی هوش چندگانه گاردنر و پرسشنامه ی تفکر انتقادی واتسون_گلاسرانجام مي‌گيرد. پایاییبرایپرسشنامه هوش چندگانه برابر با 906/0 و برای پرسشنامه تفکر انتقادی برابر با 832/0 بدست آمده است. به منظور تجزيه و تحليل داد‌هاي بدست آمده از پرسشنامه‌هاي جمع‌آوري شده از روشهاي آماري توصيفي و استنباطي استفاده شده است. بدين ترتيب كه براي توصيف پاسخ‌هاي داده شده به سؤالات پرسشنامه‌ي تحقيق از جدول فراواني و درصد پاسخ‌هاي مربوط به هر يك از سؤالات استفاده شده است. و همچنين براي نشان‌دادن بعضي از داده‌هاي آماري بصورت منسجم، از نمودار ستوني استفاده گرديده و در سطح استنباطي براي آزمون فرضيه‌ها از آزمون همبستگي اسپیرمن (r ) استفاده شده است. براي تعيين سطح معني‌دار بودن r از آماره آزمون t استفاده شده است. یافته های تحقیق نشان داد که بین هوش چندگانه مدیران دانشگاههای آزاد اسلامی استان اردبیل و تفکر انتقادی آنها رابطه معنی داری وجود دارد. اما در بعد هوش موسقیایی رابطه ای وجود ندارد.

فهرست مطالب

عنوان صفحه

چکیده...........................................................................................................1

فصل اول: كليات تحقيق

1-1-مقدمه :...................................................................................................2

1-2-عنوان و موضوع تحقيق : ......................................................................... 2

1-3-بيان مساله : ........................................................................................... 2

1-4-اهداف تحقيق : ........................................................................................ 3

1-5-سوال تحقيق : ......................................................................................... 4

1-6-فرضيه‏هاي تحقيق : ................................................................................ 4

1-7-اهميت و ضرورت تحقيق : ........................................................................ 5

1-8-قلمرو تحقيق : ........................................................................................ 5

1-9-متغیرهای تحقیق.......................................................................................6

1-9-تعريف عملياتي متغيرهاي تحقيق : .............................................................. 7

1-10-ساختار تحقيق : ................................................................................... 7

فصل دوم : ادبيات تحقيق

2-1-بخش اول : هوش ....................................................................................9

2-1-1-مقدمه :..............................................................................................9

2-1-2-مشکل تعریف هوش : ...........................................................................9

2-1-3-تعریف هوش : ....................................................................................9

2-1-4-هوش و مسئله طبيعت ـ ‏تربيت : ............................................................12

2-1-5-عوامل موثر بر هوش : ..................................................................... 13

2-1-6-انواع آزمونهای هوش : ...................................................................... 13

2-1-7-طبقات هوش : ................................................................................. 14

2-1-8-تاریخچه و نظريه‌هاي مربوط به هوش : ................................................. 14

2-1-9-انواع هوش از دیدگاه ثرندایک : ............................................................19

2-2-بخش دوم : تفکر انتقادي : .......................................................................23

2-2-1-مقدمه :........................................................................................... 23

2-2-2-اهمیت افکار انسان :...........................................................................24

2-2-3-انوع افکار انسان : .............................................................................24

2-2-4-افکار هدفمند در مقابل افکار بی‌هدف : ....................................................25

2-2-5-عوامل بستر ساز تفكر : ..................................................... ................25

2-2-6-فکر نقاد : ....................................................................................... 27

2-2-7-تعريف تفكر انتقادي : ................. .......................................................28

2-2-8-اهمیت و ضرورتتفكر انتقادي : ..........................................................29

2-2-9-مفهوم تفکر انتقادی :...........................................................................30

2-2-10-مقایسه تفکر عادی و تفکر انتقادی :......................................................30

2-2-11-ویژگی های تفکر انتقادی : ................................................................31

2-2-12-اجزای اصلی تفکر انتقادی :...............................................................32

2-2-13-مهارت تفکر انتقادي : ......................................................................34

2-2-14-تفكر انتقادي در اسلام.......................................................................36

2-3-بخش سوم: پیشینه تحقیق :.......................................................................38

2-3-1-مقدمه :...........................................................................................38

2-3-2-تحقیقات انجام شده در خارج از کشور :........................................................38

2-3-3-تحقیقات انجام شده در داخل کشور : ...........................................................39

فصل سوم: روش تحقيق

3-1-روش تحقيق : ..........................................................................................43

3-2-جامعة و نمونه آماري : .............................................................................43

3-3-تعيين حجم نمونه و روش نمونه گيري :...........................................................44

3-4-ابزار جمع‌آوري اطلاعات :..........................................................................45

3-4-1-پرسشنامه ی هوش چندگانه : ................................................................... 45

3-5-روائي و پايائي ابزار سنجش : ......................................................................45

3-6-روش تجزيه و تحليل داده‌هاي آماري...............................................................47

فصل چهارم تجزيه و تحليل اطلاعات

4-1-بخـش اول: توصـيف آماري سؤالات عمومي پرسشنامه.......................................48

4-2-بخـش دوم: توصـيف آماري متغيرهاي تحقيق....................................................51

4-3-آزمون كولموگوروف ـ اسميرنوف (K - S) براي تعيين طبيعي بودن توزيع نمرات .....................................................................................................................63

4-4-بخـش سوم: تجـزيه و تحليل استنباطي داده‌هاي آماري ( آزمون فرضيه‌هاي تحقيق)............................................................................................................66

فصل پنجم نتيجه گيري و پيشنهادات

5-1-مقدمه : ................................................. ..................................................75

5-2-نتيجه‌گيري : ...................................................... ......................................75

5-3-پيشنهادها : ................................................. .............................................77

5-3-1-پيشنهادها در راستاي تحقيق : ................................. ..................................77

5-3-2-پيشنهادها براي محققان آتي : ............................ ........................................78

5-4-محدوديت‌هاي تحقيق : ................................................................................78

مـنابـع : ........................................................................................................79

منابع فارسی....................................................................................................79

منابع لاتین......................................................................................................81

پیوست ها.....................................................................................................82

پرسشنامه.....................................................................................................82

خروجی اس پی اس اس...................................................................................87

چکیده انگلیسی.............................................................................................131

 



جهت کپی مطلب از ctrl+A استفاده نمایید نماید



بازدید : 273 | تاریخ : یکشنبه 14 خرداد 1396 زمان : 14:12 | موضوع : علوم انسانی , | نظرات شما [0]

مطالب مرتبط

ارسال نظر برای این مطلب


کد امنیتی رفرش