به روز ترین مرجع فایل های فروشگاهی
پر بازدید ترین مطالب
- کتاب رویای زمستانی و رویای پاییزی اثر کامیار نوروز خوانی
- نمونه سوالات آزمون آشپزی درجه 2 فنی و حرفه ای
- دانلود پاورپوینت کاروانسرای وزیر قزوین (پروژه آشنایی با مرمت و ابنیه) این پاورپوینت دارای 68 اسلاید
- بیداری اسلامی و ترتیبات امنیتی خاورمیانه
- ارتكاب جرم در حال خواب
- دانلود پاورپوینت ریتم در معماری
- شرط عندالمطالبه و مقايسه آن با شرط عندالاستطاعه
- دامپ sagem-S2000-10LC با سنسور ناک حذف شده
- حل مسائل کامل مقدمه ای بر ترمودینامیک مهندسی شیمی اسمیت، ون نس و ابوت به صورت PDF و به زبان انگلیسی در 724 صفحه
- آزمون وکالت 92 با پاسخنامه
آخرین مطالب
- چت جی پی تی و کد های استفاده از این چت بات بدون محدودیت
- تاریخ تحول حقوق بین الملل
- پاورپوینت ابوعبدﷲ، محمدبن موسی ، خوارزمی
- پاورپوینت APA
- کسب درامد ـ بدون فعالیت فیزیکی
- پاورپوینت اجراي اصل 44 قانون اساسي و خصوصي سازي بانك ها
- پاورپوینت ارگونومی و ورزش
- پاورپوینت آزمایشگاه رفرانس بهداشت حرفه ای اصفهان بخش عوامل شیمیایی
- تعيين تغييرات حساسيت کانتراست با افزايش سن
- حل مسائل کامل مقدمه ای بر ترمودینامیک مهندسی شیمی اسمیت، ون نس و ابوت به صورت PDF و به زبان انگلیسی در 724 صفحه
مطالب تصادفی
- مقايسه احکام خيار عيب در عقد اجاره و نکاح
- بررسی قصاص عضو و پیوند اعضا
- تبیین بررسی و نقد مبانی نظریه عدالت جان راولز
- تحولات حقوق متهم در مرحله کشف جرم و تحقیقات مقدماتی در مقررات کنونی
- دانلودبررسی توقیف حقوق و دریافتی های مستمر افراد و نحوه اجرای آن
- بررسي حقوقي تحريك مستقيم و عمومي به ارتكاب نسلکشي(ژنوسايد) در حقوق بينالملل كيفري
- دانلود تحقیق آماده در قالب word با عنوان فيزيك پايه ۱۷ ص
- حمایت از بزهدیدگان تروریسم سایبری در حقوق کیفری ایران با تکیه بر اسناد بینالمللی
- تاثیر انگلستان در ایجاد بحران های سیاسیِ ایران از آغاز سلطنت پهلوی تا سال 1390
- دانلود بررسی روند ثبت الکترونیکی اسناد در دفاتر اسناد رسمی ایران و کشورهای منتخب
-
علوم انسانی
فنی و مهندسی
نمونه سوالات
علوم پایه
پزشکی
کسب و کار
فیزیک
سرگرمی
آشپزی
غیره
تاریخ و باستان شناسی
کامپیوتر
فراموشی رمز عبور؟
-
رپورتاژ آگهی saat24.news
رپورتاژ آگهی entekhab.ir
رپورتاژ آگهی parsfootball.com
رپورتاژ آگهی dana.ir
رپورتاژ آگهی tala.ir
رپورتاژ آگهی photokade.com
رپورتاژ آگهی alamto.com
رپورتاژ آگهی iranjib.ir
رپورتاژ آگهی baharnews.ir
رپورتاژ آگهی mihanblockchain
رپورتاژ آگهی yasdl.com
رپورتاژ آگهی alef.ir
رپورتاژ آگهی persiantools.com
رپورتاژ آگهی khabarfoori.com
رپورتاژ آگهی yjc.ir
9 سایت خرید رپورتاژ خودرویی
رپورتاژ آگهی click.ir
رپورتاژ آگهی tabnak.ir
رپورتاژ آگهی fararu.com
رپورتاژ آگهی namnak.com
رپورتاژ آگهی gadgetnews.net
رپورتاژ آگهی farsnews.ir
رپورتاژ آگهی anzalweb.ir
رپورتاژ آگهی afkarnews.com
رپورتاژ آگهی borna.news
رپورتاژ آگهی tejaratnews.com
رپورتاژ آگهی mehrnews.com
رپورتاژ آگهی tasnimnews.com
3 سایت خبری پرفروش رپورتاژ
سندباکس گوگل چیست
استاندارد های خرید بک لینک
تبلیغات گسترده اینستاگرام
خرید بک لینک گردشگری
خرید بک لینک تلگرام
رپورتاژ آگهی digiato.com
رپورتاژ آگهی varzesh3.com
خرید بک لینک رزبلاگ
اسپم اسکور چیست
خرید بک لینک اینستاگرام
رپورتاژ آگهی isna.ir
سوالات متداول رپورتاژ آگهی
10 سایت برتر خرید بک لینک
10 سایت برتر خرید رپورتاژ
رپورتاژ آگهی zoomit.ir
رپورتاژ آگهی 1pezeshk.com
رپورتاژ آگهی asriran.com
رپورتاژ آگهی mihanblog.com
رپورتاژ آگهی khabarfarsi.com
رپورتاژ آگهی chetor.com
رپورتاژ آگهی aftabir.com
رپورتاژ آگهی asemooni.com
رپورتاژ آگهی konkur.in
رپورتاژ آگهی cloob.com
انواع لینک ها
ادمین اینستاگرام✔️
بک لینک PBN چیست✔️
فاکتورهای رتبه بندی گوگل 2020
افت در سئو
سفارش لینک سازی✔️
بک لینک چیست✔️
کامنت مارکتینگ چیست✔️
لینکدین و مزایای SEO آن
معرفی پدیده گوگل دنس
تولید محتوا متنی✔️
خرید بک لینک پروفایل✔️
خرید بک لینک نوفالو✔️
تبلیغات متنی چیست✔️
آموزش ایندکس سریع بک لینک
ساخت بک لینک✔️
مزرعه محتوا
سئو سایت نوپا
پشتیبانی سایت چیست✔️
لینک سازی هدفمند
سوشیال سیگنال چیست
ضریب اعتبار سایت
مزرعه لینک
زمان تاثیر بک لینک ها
سریعترین روش افزایش رتبه
ثبت بک لینک های gov. و edu
بررسی پیج اتوریتی
ابزار آنالیز بک لینک
عملکرد بک لینک 2019
راهکار به صفحه اول گوگل
تفاوت های بک لینک و رپورتاژ
بمباران گوگلی
خارج شدن از جریمه گوگل
تبلیغات در گوگل
جلوگیری از جریمه شدن
سایت مپ و انواع آن
عملکرد هشتگ
جستجوی کلمه کلیدی
مزایای https
Robots.txt چیست
پنالتی گوگل
مزیت طلایی استفاده از بک لینک
بک لینک سازی 2019
اهمیت بک لینک در سال 2018
نکات مهم سئو سال 2018
بررسی بک لینک های سایت
سئو سایت بدون سرمایه
خودنویس
دانلود سریال جدید
آخرین مطالب ارسال شده
ارسال لینک
-
بازديد امروز : 274
ورودي امروز گوگل : 2
افراد آنلاین : 2
تعداد اعضا : 2
اي پي : 44.201.92.114
مرورگر :
سيستم عامل :
امروز : سه شنبه 08 فروردین 1402
بررسی بیع الکترونیکی در نظام حقوقی ایران

![]() بررسی بیع الکترونیکی در نظام حقوقی ایرانچکیده: با توسعه فناوری و گسترش ارتباطات از طریق فضای مجازی و اینترنت، نوع و نحوه انعقاد قراردادها نیز با تغییراتی همراه بوده است. از جمله عقودی که به صورت الکترونیکی در فضای مجازی و بدون حضور طرفین در مجلس عقد صورت میگیرد، بیع الکترونیکی میباشد. مسألهای که در رابطه با این موضوع با رویکردی حقوقی قابل طرح میباشد اینکه؛ بیع الکترونیکی در حقوق ایران چه ماهیتی دارد؟ شرایط انعقاد و مواردی که در قانون مدنی پیشبینی شده از جمله زمان و مکان بیع، خیارات بیع و ...، در این عقود چگونه قابل ارزیابی است؟ در این تحقیق که به روش توصیفی-تحلیلی صورت گرفته، در پاسخ به مسائل مطرح شده اینگونه پاسخ داده شده که؛ قراردادهای الکترونیکی اگرچه در نحوه انعقاد، شکل توافق و ابراز اراده(ایجاب و قبول) با قراردادهای سنتی(غیر الکترونیکی) متفاوت است ولی در بسیاری موارد از جمله رعایت شرایط اساسی معاملات که شامل قصد و رضای طرفین، موضوع معین مورد معامله، اهلیت طرفین و جهت مشروع معامله میباشد، دارای ماهیت یکسانی با بیع و قراردادهای سنتی میباشند. زمان و مکان این نوع قراردادها را میتوان با در نظر گرفتن زمان و مکان ارسال و دریافت داده پیام و نیز نظریات مختلف در رابطه با زمان و مکان عقود غائبین(عدم حضور در مجلس عقد)، زمان ارسال قبولی توسط خریدار دانست.در مورد مکان هم محل اعلام قبولی از سوی خریدار را میتوان مکان وقوع معامله دانست.خیاراتی که در قانون مدنی در رابطه با بیع پیشبینی شده، به جز برخی از آنها که با نوع معاملات الکترونیکی سنخیت ندارند، تحت شرایط خاصی در مورد بیع الکترونیکی نیز قابل استناد و اعمال میباشد و همچنین برخی از آنها در قانون تجارت الکترونیک ایران پیشبینی شده است از جمله؛ خیار تدلیس، خیار تخلف از شرط و خیار شرط. واژگان کلیدی: بیع، قرارداد الکترونیکی، تجارت الکترونیکی، ایجاب و قبول، زمان و مکان عقد، خیار فسخ فهرست مطالب عنوان صفحه چکیده …………………………………………………………………………………………………………………………………………….. 1 کلیات تحقیق :فصل اول 1-1 مقدمه ……………………………………………………………………………………………………………………………………… 2 1-2 بیان مسأله ……………………………………………………………………………………………………………………………….. 3 1-3 اهمیت و ضرورت تحقیق ………………………………………………………………………………………………………. 5 1-4 سؤالات تحقیق ………………………………………………………………………………………………………………………. 6 1-4-1 سؤالات اصلی ……………………………………………………………………………………………………………… 6 1-4-2 سؤالات فرعی ………………………………………………………………………………………………………………. 6 1-5 فرضیات تحقیق …………………………………………………………………………………………………………………….. 6 1-6 اهداف تحقیق ……………………………………………………………………………………………………………………….. 7 فصل دوم: مروری بر تحقیقات انجام شده 2-1 بیع ………………………………………………………………………………………………………………………………………. 9 2-1-1: مفهوم و تعریف بیع ………………………………………………………………………………………………….. 9 2-1-2: انواع بیع ………………………………………………………………………………………………………………….. 15 2-2 شرایط مبیع (مسلمُفیه) و ثمن ……………………………………………………………………………………………….. 22 2-2-1 شرایط ثمن ……………………………………………………………………………………………………………….. 23 2-3: تجارت الکترونیک ………………………………………………………………………………………………………………. 26 2-3-1: تعریف …………………………………………………………………………………………………………….. 26 2-3-2: انواع تجارت الکترونیک ………………………………………………………………………………………………. 29 2-3-4: اینترنت و بیع الکترونیک …………………………………………………………………………………………….. 31 2-4: قرارداد الکترونیک ………………………………………………………………………………………………………………….. 32 2-4-1:تعریف ………………………………………………………………………………………………………………………. 33 2-4-3: ماهیت قراردادهای الکترونیک ……………………………………………………………………………………….. 34 2-5: امضای الکترونیکی …………………………………………………………………………………………………………………. 36 2-5-1: تعریف ……………………………………………………………………………………………………………………… 36 2-5-2: امضای الکترونیک مطمئن …………………………………………………………………………………………….. 37 2-6: پول الکترونیکی و ماهیت آن ………………………………………………………………………………………………….. 40 2-6-1: تعریف ………………………………………………………………………………………………………………………. 40 2-6-2: انواع پول ……………………………………………………………………………………………………………………. 41 2-6-3: پرداخت بها به صورت الکترونیکی ………………………………………………………………………………….. 42 2-7 شرایط اساسی صحت معاملات ……………………………………………………………………………………………………. 44 2-7-1در بیع الکترونیکی ………………………………………………………………………………………………………….. 44 2-7-2: توافق دو اراده در بیع الکترونیکی ……………………………………………………………………………………. 46 2-8: اعتبار داده پیامها در ایجاد ماهیت حقوقی …………………………………………………………………………………. 49 2-8-1: ایجاب و قبول از طریق داده پیامهای الکترونیک ……………………………………………………………….. 52 2-8-2: تفکیک بین ایجاب و دعوت به معامله ……………………………………………………………………………… 54 2-8-3: مقررات ایجاب و قبول از طریق داده پیامها ………………………………………………………………………. 55 2-8-4: بیان اراده از طریق داده پیام در انواع عقود ………………………………………………………………………. 60 2-8-5: عقود رضایی ………………………………………………………………………………………………………………. 60 2-8-6: عقود تشریفاتی ……………………………………………………………………………………………………………… 61 2-8-7: تأمین تشریفات در قراردادهای الکترونیکی ……………………………………………………………………… 63 2-8-8: فقدان قصد و رضا ………………………………………………………………………………………………………. 63 2-8-9: اهلیت طرفین ………………………………………………………………………………………………………………. 64 2-9: موضوع معین مورد معامله ………………………………………………………………………………………………………… 65 2-10: مشروعیت جهت معامله …………………………………………………………………………………………………………… 71 2-11: زمان و مکان بیع الکترونیکی …………………………………………………………………………………………………….. 72 2-11-1: زمان بیع الکترونیکی ………………………………………………………………………………………………….. 74 2-11-1-1: زمان ارسال داده پیامها ……………………………………………………………………………………… 74 2-11-1-2: زمان دریافت داده پیامها …………………………………………………………………………………. 74 2-11-1-3: مشخص کردن سیستم اطلاعاتی معین توسط مخاطب ………………………………………….. 75 2-11-1-4 عدم مشخص کردن سیستم اطلاعاتی معین توسط مخاطب ……………………………………. 75 2-11-2: مکان بیع الکترونیکی ……………………………………………………………………………………………………. 77 2-11-2-1: مکان ارسال و دریافت داده پیامها ……………………………………………………………………… 77 2-11-2-2: مکان ارسال داده پیامها 78 2-11-2-3: مکان دریافت داده پیامها …………………………………………………………………………………. 78 2-12: نتایج تعیین زمان و مکان تشکیل قرارداد ………………………………………………………………………………… 79 2-12-1: نتایج تعیین زمان تشکیل قرارداد …………………………………………………………………………. 79 2-12-2: نتایج تعیین مکان تشکیل قرارداد ……………………………………………………………………………….. 80 2-13: تعیین زمان و مکان تشکیل عقود غائبین …………………………………………………………………………… 80 2-14: احکام خیارات در بیع الکترونیکی ……………………………………………………………………………. 82 2-14-1: خیار مجلس …………………………………………………………………………………………………………… 83 2-14-2: خیار حیوان ………………………………………………………………………………………………………………… 84 2-14-3: خیار شرط ……………………………………………………………………………………………………………….. 84 2-14-4: خیار تأخیر ثمن ………………………………………………………………………………………………………. 86 2-14-5: خیار رؤیت و تخلف وصف …………………………………………………………………………………….. 86 2-14-6: خیار غبن ………………………………………………………………………………………………………………… 88 2-14-7: خیار عیب ……………………………………………………………………………………………………………… 89 2-14-8: خیار تدلیس ……………………………………………………………………………………………………………… 89 2-14-9: خیار تبعض صفقه ……………………………………………………………………………………………………. 91 2-14-10: خیارتخلف شرط …………………………………………………………………………………………………… 91 2-15: سوابق و پیشینه تحقیق ……………………………………………………………………………………………………….. 93 فصل سوم: فصل سوم 3-1 روششناسی تحقیق …………………………………………………………………………………………………… 97 3-1-1 روش تحقیق ……………………………………………………………………………………………………………… 97 3-1-2: تحقیق توصیفی- تحلیلی ……………………………………………………………………………………………. 98 3-1-3 تحقیق کاربردی …………………………………………………………………………………………………………. 99 3-2 ابزار گردآوری اطلاعات ………………………………………………………………………………………………………… 99 3-3 روشهای تجزیه و تحلیل اطلاعات …………………………………………………………………………………………. 100 3-3-1: روش تکیه بر موضوعات نظری …………………………………………………………………………….. 100 3-4 روش ارائه یک قضیه توصیفی ………………………………………………………………………………………………….. 100 3-5 ساماندهی تحقیق …………………………………………………………………………………………………….. 101 فصل چهارم: تجزیه و تحلیل 4-1 استنباطی …………………………………………………………………………………………………………………….. 102 فصل پنجم: نتیجه گیری 5-1: نتیجهگیری، جمعبندی و پیشنهادات ………………………………………………………………………………… 107 5-1-1: نتیجهگیری و جمعبندی …………………………………………………………………………………….. 107 5-1-2: پیشنهادات ……………………………………………………………………………………………………………………. 108 منابع …………………………………………………………………………………………………………………………………………….. 111 چکیده انگلیسی ………………………………………………………………………………………………………………………. 118
جهت کپی مطلب از ctrl+A استفاده نمایید نماید |