به روز ترین مرجع فایل های فروشگاهی
پر بازدید ترین مطالب
- کتاب رویای زمستانی و رویای پاییزی اثر کامیار نوروز خوانی
- نمونه سوالات آزمون آشپزی درجه 2 فنی و حرفه ای
- دانلود پاورپوینت کاروانسرای وزیر قزوین (پروژه آشنایی با مرمت و ابنیه) این پاورپوینت دارای 68 اسلاید
- بیداری اسلامی و ترتیبات امنیتی خاورمیانه
- ارتكاب جرم در حال خواب
- دانلود پاورپوینت ریتم در معماری
- شرط عندالمطالبه و مقايسه آن با شرط عندالاستطاعه
- دامپ sagem-S2000-10LC با سنسور ناک حذف شده
- حل مسائل کامل مقدمه ای بر ترمودینامیک مهندسی شیمی اسمیت، ون نس و ابوت به صورت PDF و به زبان انگلیسی در 724 صفحه
- آزمون وکالت 92 با پاسخنامه
آخرین مطالب
- چت جی پی تی و کد های استفاده از این چت بات بدون محدودیت
- تاریخ تحول حقوق بین الملل
- پاورپوینت ابوعبدﷲ، محمدبن موسی ، خوارزمی
- پاورپوینت APA
- کسب درامد ـ بدون فعالیت فیزیکی
- پاورپوینت اجراي اصل 44 قانون اساسي و خصوصي سازي بانك ها
- پاورپوینت ارگونومی و ورزش
- پاورپوینت آزمایشگاه رفرانس بهداشت حرفه ای اصفهان بخش عوامل شیمیایی
- تعيين تغييرات حساسيت کانتراست با افزايش سن
- حل مسائل کامل مقدمه ای بر ترمودینامیک مهندسی شیمی اسمیت، ون نس و ابوت به صورت PDF و به زبان انگلیسی در 724 صفحه
مطالب تصادفی
- پاورپوینت ابوعبدﷲ، محمدبن موسی ، خوارزمی
- اهلیت اشخاص در صدور ، قبولی ، ظهرنویسی و ضمانت در برات ، سفته و چک
- دانلود بررسی سیاست کیفری ایران در مقابله با مفاسد اداری و اقتصادی با تأکید بر قانون مجازات اسلامی ج
- مطالعه ی تطبیقی مفهوم بی احتیاطی و نقش آن در مسئولیت مدنی، در حقوق ایران، انگلیس و آمریکا
- دانلود بررسی نقش توبه در سقوط مجازات
- بررسی نقش پلیس در پیشگیری از جرم
- باورهای فطری ازدیدگاه فلاسفه ومتکلمین اسلامی
- قاعده اضطرار
- نحوه جرم انگاری و ارکان جرم پیش فروش ساختمان بدون تنظیم سند رسمی از نظر سیاست جنایی تقنینی و حقوق جز
- دانلودبررسی حقوق متهم در مرحله تحقیق و تعقیب کیفری در حقوق کیفری ایران و فقه
-
علوم انسانی
فنی و مهندسی
نمونه سوالات
علوم پایه
پزشکی
کسب و کار
فیزیک
سرگرمی
آشپزی
غیره
تاریخ و باستان شناسی
کامپیوتر
فراموشی رمز عبور؟
-
رپورتاژ آگهی saat24.news
رپورتاژ آگهی entekhab.ir
رپورتاژ آگهی parsfootball.com
رپورتاژ آگهی dana.ir
رپورتاژ آگهی tala.ir
رپورتاژ آگهی photokade.com
رپورتاژ آگهی alamto.com
رپورتاژ آگهی iranjib.ir
رپورتاژ آگهی baharnews.ir
رپورتاژ آگهی mihanblockchain
رپورتاژ آگهی yasdl.com
رپورتاژ آگهی alef.ir
رپورتاژ آگهی persiantools.com
رپورتاژ آگهی khabarfoori.com
رپورتاژ آگهی yjc.ir
9 سایت خرید رپورتاژ خودرویی
رپورتاژ آگهی click.ir
رپورتاژ آگهی tabnak.ir
رپورتاژ آگهی fararu.com
رپورتاژ آگهی namnak.com
رپورتاژ آگهی gadgetnews.net
رپورتاژ آگهی farsnews.ir
رپورتاژ آگهی anzalweb.ir
رپورتاژ آگهی afkarnews.com
رپورتاژ آگهی borna.news
رپورتاژ آگهی tejaratnews.com
رپورتاژ آگهی mehrnews.com
رپورتاژ آگهی tasnimnews.com
3 سایت خبری پرفروش رپورتاژ
سندباکس گوگل چیست
استاندارد های خرید بک لینک
تبلیغات گسترده اینستاگرام
خرید بک لینک گردشگری
خرید بک لینک تلگرام
رپورتاژ آگهی digiato.com
رپورتاژ آگهی varzesh3.com
خرید بک لینک رزبلاگ
اسپم اسکور چیست
خرید بک لینک اینستاگرام
رپورتاژ آگهی isna.ir
سوالات متداول رپورتاژ آگهی
10 سایت برتر خرید بک لینک
10 سایت برتر خرید رپورتاژ
رپورتاژ آگهی zoomit.ir
رپورتاژ آگهی 1pezeshk.com
رپورتاژ آگهی asriran.com
رپورتاژ آگهی mihanblog.com
رپورتاژ آگهی khabarfarsi.com
رپورتاژ آگهی chetor.com
رپورتاژ آگهی aftabir.com
رپورتاژ آگهی asemooni.com
رپورتاژ آگهی konkur.in
رپورتاژ آگهی cloob.com
انواع لینک ها
ادمین اینستاگرام✔️
بک لینک PBN چیست✔️
فاکتورهای رتبه بندی گوگل 2020
افت در سئو
سفارش لینک سازی✔️
بک لینک چیست✔️
کامنت مارکتینگ چیست✔️
لینکدین و مزایای SEO آن
معرفی پدیده گوگل دنس
تولید محتوا متنی✔️
خرید بک لینک پروفایل✔️
خرید بک لینک نوفالو✔️
تبلیغات متنی چیست✔️
آموزش ایندکس سریع بک لینک
ساخت بک لینک✔️
مزرعه محتوا
سئو سایت نوپا
پشتیبانی سایت چیست✔️
لینک سازی هدفمند
سوشیال سیگنال چیست
ضریب اعتبار سایت
مزرعه لینک
زمان تاثیر بک لینک ها
سریعترین روش افزایش رتبه
ثبت بک لینک های gov. و edu
بررسی پیج اتوریتی
ابزار آنالیز بک لینک
عملکرد بک لینک 2019
راهکار به صفحه اول گوگل
تفاوت های بک لینک و رپورتاژ
بمباران گوگلی
خارج شدن از جریمه گوگل
تبلیغات در گوگل
جلوگیری از جریمه شدن
سایت مپ و انواع آن
عملکرد هشتگ
جستجوی کلمه کلیدی
مزایای https
Robots.txt چیست
پنالتی گوگل
مزیت طلایی استفاده از بک لینک
بک لینک سازی 2019
اهمیت بک لینک در سال 2018
نکات مهم سئو سال 2018
بررسی بک لینک های سایت
سئو سایت بدون سرمایه
خودنویس
دانلود سریال جدید
آخرین مطالب ارسال شده
ارسال لینک
-
بازديد امروز : 268
ورودي امروز گوگل : 2
افراد آنلاین : 2
تعداد اعضا : 2
اي پي : 44.201.92.114
مرورگر :
سيستم عامل :
امروز : سه شنبه 08 فروردین 1402
بررسی تأثیر تنبیه بر بزهکاری دانش آموزان

![]() بررسی تأثیر تنبیه بر بزهکاری دانش آموزانچکیده از دیربازمناقشه برمیزان اثربخشی تنبیه میان دیدگاههای مختلف روان شناختی، علوم تربیتی و اسلام وجود داشته است. تنبیه به معنای آگاهانیدن و واقف گردانیدن به چیزی آمده است. معمولاً روانشناسان تنبیه را جایزنمیدانند وبرای آن عوارض نامطلوبی همچون ترس، عدم یادگیریرفتار درست، پرخاشگری نسبت به عامل تنبیهکننده، جانشین شدن یک پاسخ نامطلوب به جای پاسخ نامطلوب دیگرو الگو برداری از آن توسط دیگران بر میشمارند. تنبیه اطفال درغالب موارد در آیات وروایات ونزد علمای دینی و دانشمندان علوم مختلف امری مذموم بوده وحتی اگر در موارد بسیار کمی هم به آن اشاره داشتند اعتقادشان براین بود که تنبیه کودک باید به اندازه جرم وگناه اوباشد، نه بیشتر ازآن؛ یعنی باید به میزان و مصلحت باشد واگر کودک عقوبت رفتار اشتباه یا خلاف را نمیداند ویاپیش ازتنبیه آگاه شد نباید اوراتنبیه کرد. همچنین، نباید به خاطر تخلیه هیجانی کودک را مورد عتاب وتنبیه قرارداد بلکه بهتراست ازروشهای جانشین تنبیه همچون افزایش سن رشد، گذشت زمان، ونادیده گرفتن استفاده کرد. دراین راستا، مهمترین ومناسبترین بستر برای تحقق سیاستهای پیشگیرانه از تنبیه و بزهکاری که ممکن است درنتیجه تنبیه به وجود آید، آموزش وپرورش است. آموزش وپرورش با دراختیار داشتن طیف گستردهای از کودکان و نوجوانان ودارا بودن ساختارهای مناسب درعرصه تعلیم وتربیت میتواند با تفکیک عرف وعادات فرهنگی و اجتماعی و دینی جامعه با اسناد الزامآور و تعهدآور همسو با تعلیمات پیشگیرنده عمل کند و به طورغیرمستقیم به عنوان نهاد پیشگیری از جرم درجهان شناخته شود.
واژگان کلیدی: تنبیه اطفال، بزهکاری، پیشگیری،آموزش وپرورش، تعلیم وتربیت
فهرست مطالب عنوان صفحه چکیده................................................................................................................................... 1 مقدمه..................................................................................................................................... 2 الف) بیان مسئله...................................................................................................................... 2 ب) سابقه، اهمیت و ضرورت تحقیق........................................................................................ 3 ج) اهداف پژوهش................................................................................................................. 3 د) پرسش ها ......................................................................................................................... 3 هـ) فرضیات.......................................................................................................................... 3 و) روشهای پژوهش و مشکلات آن....................................................................................... 4 ز) سازماندهی مطالب.............................................................................................................. 4 بخش اول: کلیات تحقیق فصل اول:تنبیه مبحث اول: تعریف تنبیه گفتاراول: تنبیه درلغت............................................................................................................. 7 گفتاردوم: تنبیه دراصطلاح عرف.............................................................................................. 8 گفتار سوم: تنبیه در عرف مدارس............................................................................................. 8 مبحث دوم: تنبیه درقرآن وروایات ودیدگاههای دانشمندان و روانشناسان گفتاراول: دیدگاه قرآن وروایات............................................................................................... 9 گفتاردوم: دیدگاه دانشمندان علوم............................................................................................. 11 1-نظریه افراط گرایانه............................................................................................................. 11 2-نظریه تفریط گرایانه............................................................................................................ 12 3-نظریه اعتدال گرایانه............................................................................................................ 12 گفتار سوم: تنبیه از نظرروانشناسان............................................................................................ 13 مبحث سوم: انواع تنبیه گفتار اول: تنبیه مادی............................................................................................................... 14 1-تنبیه تحریمی...................................................................................................................... 14 2-تنبیه کلامی......................................................................................................................... 14 3-تنبیه نوشتاری...................................................................................................................... 14 4-تنبیه جسمی....................................................................................................................... 14 5-تنبیه قضایی........................................................................................................................ 15 گفتاردوم: تنبیه معنوی.............................................................................................................. 15 مبحث چهارم: ویژگی های تنبیه گفتار اول : ویژگی های اصلی.................................................................................................. 16 1- ز مان محور...................................................................................................................... 16 2- ناظر بر دانش آموزان......................................................................................................... 16 3- چند عاملی بودن............................................................................................................... 16 4- کنشی و تربیت مدار.......................................................................................................... 17 گفتاردوم:ویژگی های فرعی .................................................................................................. 17 1-آسانی دراجرایاعدم اجرای تنبیه......................................................................................................17 2-پایدار بودن......................................................................................................................... 18 3-عرفی بودن......................................................................................................................... 18 مبحث پنجم: مخاطبان تنبیه گفتار اول : کودکان.................................................................................................................. 18 1-مرحله شیر خوارگی............................................................................................................ 19 2-مرحله نوپایی...................................................................................................................... 20 3-مرحله کودکی..................................................................................................................... 21 گفتار دوم : نوجوانان و جوانان ................................................................................................ 22 1-دوره دبیرستان(متوسطه اول)................................................................................................. 22 2-دوره دبیرستان(متوسطه دوم)................................................................................................ 22 گفتار سوم : خانواده................................................................................................................. 23 فصل دوم: بزهکاری مبحث اول:تعریف بزهکاری گفتار اول: بزهکاری درلغت.................................................................................................... 25 گفتار دوم: بزهکاری دراصطلاح عرف....................................................................................... 25 گفتارسوم: انواع بزهکاری......................................................................................................... 26 مبحث دوم: بزهکاری دانش آموزان گفتاراول: تعریف بزهکاری دانش آموزی................................................................................... 27 گفتاردوم: عوامل موثردربزهکاری نوجوانان(دانش آموزان)........................................................... 27 گفتارسوم:دلایل بزهکاری درمدرسه........................................................................................... 28 1- خانواده............................................................................................................................. 28 2-محیط................................................................................................................................ 29 3-همسالان............................................................................................................................ 29 4- مربیان............................................................................................................................... 30 مبحث سوم : مبانی نظری در بزهکاری گفتار اول:نظریات اجتماعی...................................................................................................... 31 1-نظریه محرومیت مادری و بزهکاری بولبی............................................................................. 31 2-نظریه یادگیری بزهکاری...................................................................................................... 31 3- نظریه تداعی افتراقی.......................................................................................................... 31 4- نظریه یادگیری اجتماعی..................................................................................................... 32 گفتار دوم: نظریه روانشناسانه................................................................................................... 33 1-نظریه پرخاشگری رسانه ای................................................................................................. 33 2-نظریه رشد اخلاقی.............................................................................................................. 34 3-نظریه پیشگویی خودکام بخش............................................................................................. 34 4-نظریه تعاملی تورن بری...................................................................................................... 35 5-نظریه پایه سنی لوب و لمپسون............................................................................................ 35 مبحث چهارم:تاثیرات تنبیه بر بزهکاری دانش آموزان گفتار اول:تاثیرکوتاه مدت......................................................................................................... 36 1-واکنش فوری درمدرسه........................................................................................................ 36 2-واکنش بیرون ازمدرسه......................................................................................................... 37 گفتار دوم:تاثیرات بلند مدت.................................................................................................... 38 1-برچسب زنی...................................................................................................................... 38 2-مجرمیت............................................................................................................................ 38 مبحث پنجم: اسناد موجود در ممنوعیت تنبیه گفتاراول: آیات وروایات......................................................................................................... 40 گفتاردوم: قوانین موضوعه........................................................................................................ 40 گفتارسوم: آیین نامه ها و بخشنامه ها........................................................................................ 41 بخش دوم: حقوق دانشآموزان و نحوهی رفتار با آنان و پیشگیری فصل اول: حقوق ورفتار مبحث اول:حقوق کودک و دانش آموز گفتار اول : حقوق اولیه............................................................................................................ 44 1-حق هویت و تضمین های آن............................................................................................... 44 2- حق تابعیت....................................................................................................................... 45 3- حق حمایت...................................................................................................................... 45 4-حق عدم تبعیض................................................................................................................. 46 5- حق تحصیل علم................................................................................................................ 46 گفتار دوم : حقوق ثانویه.......................................................................................................... 47 1-حق رفاه............................................................................................................................. 47 2-حق برخورداری از خانواده................................................................................................... 48 3-حق اجتماعی شدن.............................................................................................................. 48 4-حق مراقبت........................................................................................................................ 49 5-حق حفاظت در برابر بی توجهی و سوء رفتار....................................................................... 49 6-حق ترمیم بزه دیدگی.......................................................................................................... 50 مبحث دوم: کلیدهای رفتار با نوجوانان و دانش آموزان گفتار اول: راهکارهای دینی و اجتماعی..................................................................................... 51 1- پرورش روحیه دین داری در کودکان.................................................................................. 51 2-آموزش مهارت های اجتماعی ............................................................................................. 52 3- ایجاد اعتماد...................................................................................................................... 53 گفتار دوم:راهکارهای آموزشی در مدارس................................................................................. 54 1- شناسایی اولیه کودکان........................................................................................................ 54 2- تهیه و اجرای برنامه مبارزه با رفتارهای نامناسب................................................................... 55 3- تضمین حمایت از قربانیان رفتار نامناسب ........................................................................... 55 4- کمک به دانش آموزان خشونت گرا..................................................................................... 56 گفتارسوم: راهکارهای تربیتی و معنوی کودکان ونوجوانان........................................................... 57 الف: برنامه های پیش ازتولد.................................................................................................... 57 1-انتخاب همسر..................................................................................................................... 57 2-روزی حلال....................................................................................................................... 58 3-حق بقاء............................................................................................................................. 58 4-نام گذاری کودک................................................................................................................ 59 5-خواندن ادعیه هنگام بارداری................................................................................................ 60 ب: برنامه های پس از تولد...................................................................................................... 60 1- خواندن اذان واقامه در گوش کودکان.................................................................................... 60 2- حمایت و مراقبت از کودک در خانواده................................................................................. 61 3- حمایت ومراقبت ازکودک دراجتماع..................................................................................... 61 مبحث سوم : نا رساییهای روانی و توصیه های پیشگیرانه گفتار اول : نارسایی های روانی................................................................................................ 62 1- جهل.................................................................................................................................. .62 2- سوءظن.............................................................................................................................. 62 3- کینه ورزی.......................................................................................................................... 63 4- بخل.................................................................................................................................. 63 5- هوای نفس......................................................................................................................... 64 گفتاردوم : توصیه های پیشگیرانه مقابله بانارساییهای روانی....................................................... 64 گفتار سوم: رویکردحمایتی پیشگیری........................................................................................ 65 1- توجه به آینده................................................................................................................... 65 2- ارزشمند بودن اطفال.......................................................................................................... 66 3- کاهش بزهکاری............................................................................................................... 66 فصل دوم: آموزش و پرورش وپیشگیری مبحث اول: اهداف و ساختار آموزش و پرورش گفتاراول : آموزش و پرورش................................................................................................... 68 1- تعریف آموزش و پرورش.................................................................................................. 68 2- اهمیت اموزش و پرورش................................................................................................... 69 گفتاردوم: مسائل و هدف آموزش و پرورش.............................................................................. 69 گفتارسوم:محتوای آموزش و پرورش......................................................................................... 71
مبحث دوم : شمول آموزش و پرورش گفتار اول : آموزش و پرورش و آموزه های دینی....................................................................... 72 گفتار دوم : آموزش و پرورش وآموزه های بین المللی............................................................... 72 گفتار سوم : مبانی مشترک اسناد بین المللی وآموزش وپرورش................................................... 73 1-رایگان بودن آموزش.......................................................................................................... 73 2-همگانی بودن آموزش.......................................................................................................... 73 3-رشد و کمال انسانی............................................................................................................ 73 4-استقلال والدین درانتخاب نوع آموزش وپرورش.................................................................... 73 5-سهیم بودن دولت در آموزش و پرورش................................................................................ 73 6-ممنوعیت هر گونه تنبیه در مدارس........................................................................................ 73 مبحث سوم: رده بندی مسائل آموزش و پرورش با پیشگیری رشد مدار گفتار اول : رده بندی از نظر ارتباط هدف.................................................................................. 74 گفتار دوم : رده بندی از نظر بازده کاری.................................................................................... 74 گفتار سوم : رده بندی از نظر علت و ماهیت.............................................................................. 74 فصل سوم: ساختار و تعالیم آموزش و پرورش برای تحقق پیشگیری رشد مدار مبحث اول : ساختارها گفتار اول : مدرسه................................................................................................................... 76 گفتار دوم : معاونت پرورشی و تربیت بدنی.............................................................................. 76 گفتار سوم : هسته مشاوره و فعالیت های رشدی........................................................................ 77 1-مسئول پیشگیری................................................................................................................. 77 2-مسئول آشنا سازی............................................................................................................... 77 3-رشد تحصیلی – شغلی........................................................................................................ 77 4-مشورت............................................................................................................................. 78 5-مشاوره شخصی و فردی..................................................................................................... 78 مبحث دوم : تعلیمات آموزش و پرورش در اجرای پیشگیری با توجه به آموزه های دینی و قوانین و آیین نامه ها گفتار اول : محیط های تحصیلی و اجتماعی شدن...................................................................... 78 1-تعلیم و تربیت و باز اجتماعی شدن...................................................................................... 79 2-سازماندهی توسط بزرگسالان و اجتماعی شدن....................................................................... 79 3-تفاوت های جنسی و اجتماعی شدن..................................................................................... 79 4-معلمان به عنوان الگو در اجتماعی شدن................................................................................. 80 گفتار دوم : آموزه های دینی و اجتماعی شدن............................................................................ 80 گفتارسوم: آموزه های بین المللی واجتماعی شدن....................................................................... 80 1-مشارکت............................................................................................................................ 80 2-آموزش در مدارس (معلمان)................................................................................................ 81 3-خانواده.............................................................................................................................. 81 4-جامعه................................................................................................................................ 81 گفتارچهارم: کنترل خشونت دانش آموزان.................................................................................. 81 گفتار پنجم : کنترل پرخشاگری دانش آموزان............................................................................. 82 گفتار ششم : آموزش های اخلاقی............................................................................................ 82 مبحث سوم : پیشگیری در سطح خانواده گفتار اول : آموزش خانواده ..................................................................................................... 83 گفتار دوم : دانش آموزان به عنوان پدران و مادران آینده.............................................................. 85 گفتار سوم : آموزه های دینی موثر برای آموزش خانواده.............................................................. 86 مبحث چهارم : پیشگیری در سطح همسالان و محیط گفتار اول : پیشگیری در سطح محیط تحصیلی و غیر تحصیلی.................................................... 86 گفتاردوم : مدرسه و مسجد کانون پیشرفت محلی...................................................................... 87 گفتار سوم : آموزه های دینی و بین المللی برون مدرسه ای آموزش و پرورش.............................. 88 گفتار چهارم : پیشگیری محیطی و ساختارها.............................................................................. 89 1-معماری و طراحی مدرسه.................................................................................................... 89 2-کنترل دانش آموزان با ابزار مدرن.......................................................................................... 90 نتیجه و پیشنهادها................................................................................................................... 92 فهرست منابع......................................................................................................................... 96
جهت کپی مطلب از ctrl+A استفاده نمایید نماید |