2-1) مقدمه........................................................................................................................................................
|
16
|
بخش اول
|
16
|
2-2) سرمایه فکری .... .....................................................................................................................................
|
19
|
2-2-1) مبانی نظری و سیر تاریخی سرمایه فکری ..........................................................................................
|
23
|
2-2-2) تعریف سرمایه فکری ...........................................................................................................................
2-2-3) انواع طبقه بندی اجزای سرمایه فکری..................................................................................................
|
26
26
|
2-2-4) مشترکات نظریات ................................................................................................................................
2-2-4-1) سرمایه انسانی .................................................................................................................................
2-2-4-2) سرمایه ساختاری (سازمانی) ..........................................................................................................
2-2-4-3) سرمایه ارتباطی ( مشتری)...............................................................................................................
|
40
41
42
42
|
2-2-5) سنجش سرمایه فکری...........................................................................................................................
2-2-5-1) دلایل سنجش سرمایه فکری............................................................................................................
2-2-5-2) اهداف اندازه گیری سرمایه فکری...................................................................................................
2-2-5-3) منافع و مزایای اندازهگیری سرمايه فكري ........................................................................................
|
42
42
45
45
|
2-2-6) مدلها و روشهای اندازه گیری سرمایه فکری .................................................................................
|
49
|
2-2-6-1) مدلهای سنجش غیرمالی سرمایه فکری .........................................................................................
|
49
|
2-2-6-2) مدلهای سنجش پولی و مالی سرمایه فکری ...................................................................................
|
52
|
2-2-7) گزارشدهي سرمايه فكري ...................................................................................................................
|
59
|
2-2-7-1) مفروضات زیربنایی مدل گزارشدهی سرمايه فكري .......................................................................
|
60
|
2-2-7-2) محتوای گزارشدهی سرمايه فكري .................................................................................................
|
62
|
بخش دوم : مدیریت سود...................................................................................................................................
|
62
|
2-3) سود مورد انتظار (عادی یا هدف) ..........................................................................................................
|
62
|
2-3-1) تعریف و تبیین مديريت سود ...........................................................................................................
|
62
|
2-3-2) تاریخچه مديريت سود........................................................................................................................
|
65
|
2-3-3) انواع مديريت سود ..............................................................................................................................
|
67
|
2-3-4) انگیزه های مدیریت در مديريت سود .................................................................................................
|
68
|
2-3-5) مديريت سود و رابطه ی آن با هزینه – منفعت ...................................................................................
|
70
|
2-3-6) جایگاه مديريت سود ...........................................................................................................................
|
71
|
2-3-7) فرضیه مديريت سود و فرضیه بازار.....................................................................................................
|
72
|
2-3-8) روشهای مديريت سود ......................................................................................................................
|
73
|
2-3-9) ابزارهای مديريت سود ..........................................................................................................................
|
74
|
2-3-10) خصوصیات روشهای مديريت سود ..................................................................................................
|
77
|
2-3-11) عوامل موثر بر مديريت سود ............................................................................................................
|
80
|
2-3-12) رویکردهای مختلف مطالعه مديريت سود ........................................................................................
|
82
|
بخش سوم: پیشینه تحقیق.................................................................................................................................
|
83
|
2-4-1) تحقیقات خارجی................................................................................................................................
|
83
|
2-4-2) تحقیقات داخلی..................................................................................................................................
|
88
|