به روز ترین مرجع فایل های فروشگاهی
پر بازدید ترین مطالب
- کتاب رویای زمستانی و رویای پاییزی اثر کامیار نوروز خوانی
- دانلود پاورپوینت کاروانسرای وزیر قزوین (پروژه آشنایی با مرمت و ابنیه) این پاورپوینت دارای 68 اسلاید
- نمونه سوالات آزمون آشپزی درجه 2 فنی و حرفه ای
- بیداری اسلامی و ترتیبات امنیتی خاورمیانه
- دامپ sagem-S2000-10LC با سنسور ناک حذف شده
- ارتكاب جرم در حال خواب
- دانلود پاورپوینت ریتم در معماری
- شرط عندالمطالبه و مقايسه آن با شرط عندالاستطاعه
- حل مسائل کامل مقدمه ای بر ترمودینامیک مهندسی شیمی اسمیت، ون نس و ابوت به صورت PDF و به زبان انگلیسی در 724 صفحه
- آزمون وکالت 92 با پاسخنامه
آخرین مطالب
- چت جی پی تی و کد های استفاده از این چت بات بدون محدودیت
- تاریخ تحول حقوق بین الملل
- پاورپوینت ابوعبدﷲ، محمدبن موسی ، خوارزمی
- پاورپوینت APA
- کسب درامد ـ بدون فعالیت فیزیکی
- پاورپوینت اجراي اصل 44 قانون اساسي و خصوصي سازي بانك ها
- پاورپوینت ارگونومی و ورزش
- پاورپوینت آزمایشگاه رفرانس بهداشت حرفه ای اصفهان بخش عوامل شیمیایی
- تعيين تغييرات حساسيت کانتراست با افزايش سن
- حل مسائل کامل مقدمه ای بر ترمودینامیک مهندسی شیمی اسمیت، ون نس و ابوت به صورت PDF و به زبان انگلیسی در 724 صفحه
مطالب تصادفی
- نمونه سوالات آزمون آشپزی درجه 2 فنی و حرفه ای
- اجرای عین تعهد در حقوق ایران و مقایسه آن با حقوق انگلیس
- پاورپوینت APA
- پایان نامه نقد و بررسی جرایم علیه آسایش و امنیت عمومی در قانون جرایم رایانه ای
- مطالعه تطبیقی آثار حقوقی اخذ تابعیت مضاعف در حقوق بین الملل و حقوق داخلی ایران
- مسئولیت مدنی دولت نسبت به واردات بی رویه کالا
- بررسی فقهی و حقوقی تأثیر تدلیس بر اراده
- دانلود بررسی ناممکن شدن اجرای تعهد در حقوق ایران و بیع بین الملل
- بررسی نقش سیاستهای آموزشی- تربیتی در پیشگیری از بزهکاری
- روش های حقوقی مدیریت ریسک در قراردادهای نفتی
-
علوم انسانی
فنی و مهندسی
نمونه سوالات
علوم پایه
پزشکی
کسب و کار
فیزیک
سرگرمی
آشپزی
غیره
تاریخ و باستان شناسی
کامپیوتر
فراموشی رمز عبور؟
-
بازديد امروز : 167
ورودي امروز گوگل : 0
افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 2
اي پي : 44.197.111.121
مرورگر :
سيستم عامل :
امروز : شنبه 01 مهر 1402
تحليل دريافت پيام هاي آشكار و نهفته در انيميشن هاي والت ديزني توسط تماشاگران ايراني
تحليل دريافت پيام هاي آشكار و نهفته در انيميشن هاي والت ديزني توسط تماشاگران ايرانيتحليل دريافت پيام هاي آشكار و نهفته در انيميشن هاي والت ديزني توسط تماشاگران ايراني فصل اول: كليات پژوهش
1-1. مقدمهاز زمان پیدایش و رواج تلویزیون، بررسی تأثیر محتواهای تلویزیون به خصوص بر روی کودکان یکی از دغدغههای محققان در حوزههای مختلف علوم انسانی بهویژه علوم ارتباطات و روانشناسی بوده و تحقیقات زیادی در این زمینه انجام شده است. تحولات اخیر در شکل رسانهها و روی کار آمدن وسایل و امکانات جدیدی که استفاده از آنها بسیار آسان است و مهارت خاصی نیاز ندارد، بهرهگیری کودکان از رسانهها را توسعه و گسترش داده است. از آن جمله امکانات ویدئویی است که محتواهای در دسترس کودکان را افزایش داده و موجب شده است که کودکان وقت زیادی را صرف تماشای انواع فیلمها کنند. امروزه یکی از داراییهای کودکان کیفهای «سی. دی» است که پُر است از انواع فیلمها و برنامههای کودکان و بهخصوص انواع فیلمهای انیمیشنی و کمتر کودکی پیدا میشود که بخشی از وقت روزانه خود را با این فیلمها سپری نکند. یکی از محبوبترین برنامههای کودکان فیلمهای پویانمایی (انیمیشن) هستند و سیستم نمایش و سرگرمی خانگی این امکان را فراهم آورده است که در تمام دنیا، کودکان بارها و بارها این فیلمها را ببینند. در ایران، در طبقهبندی انواع محتواهای نوارهای ویدئویی، یکی از مهمترین و پرطرفدارترین محتواها برنامههای کودکان اعم از فیلم و انیمیشن است. در میان فیلمهای پویانمایی، آثار والت دیزنی شهرتی بینظیر دارد. شرکت والت دیزنی که یکی از مهمترین شرکتها در عرصه ساخت فیلمهای پویانمایی و همچنین ارائه این فیلمها به شکل نمایش خانگی است، بزرگترین شرکت زنجیرهای سرگرمی و رسانهای در جهان است. این شرکت در اکتبر 1923 توسط برادران دیزنی به عنوان یک استودیوی انیمیشن در کالیفرنیا شکل گرفت و مفتخر است به اینکه شرکتی مختص کودکان و خانوادهها ست. از سال 1985 میلادی که دیزنی فروش فیلمهای ویدئویی کودکان را آغاز کرد، از همان آغاز توانست بازار انیمیشن و فیلمهای کودکان در جهان را تحت سلطه خود درآورد. همچنین، به علت قدرت انیمیشن در انتقال پیام که میتواند فراتر از مرزهای زبانی، فرهنگی و حتی سِنّی حرکت کند، مخاطبان زیادی در سراسر دنیا پیدا کرد و میتوان گفت اکنون، داستانها، فیلمهای دیزنی و شخصیتهای آنها بخشی از میراث جهانی بشر شدهاند. نزدیک به سه دهه از رواج گسترده امکانات صوتی و تصویری در ایران می گذرد و همزمان با رواج این امکانات محصولات دیزنی ترجمه و دوبله شده و به صورت کتاب، برنامه تلویزیونی، نوارهای ویدئویی، سی. دی و دی. وی. دی در اختیار کودکان قرار گرفتهاند. تعميق گفتمان انتقادي در فضاي محتواي رسانه اي امري است كه ساليان درازي بدان پرداخته شده است. منظرها و سبك هاي مختلف نقد از نگاه هاي فرماليستي گرفته تا پست مدرن همگي به دنبال دريافت پيام هاي رسانه های دیداری بوده اند. در اين ميان توجه به آثار سينمايي و تلویزیونی از آن جهت اهميت مي يافت كه می فهمیدند اين فيلم ها و آثار ارائه شده در مخاطبان احتمالا تاثيرات زيادي دارند که یا به صورت آنی و یا در درازت مدت قابل بررسی هستند. هرچند سنجش اصل تاثیر یک رسانه بر رفتارهای فرد به ویژه رفتارهای بلند مدت امری است دشوار و پژوهش های زیادی نیز در این زمینه صورت گرفته است که به طور جامع و کامل نتوانسته اند این تاثیر را اثبات کنند، اما اصل انتقال پیام را دانشمندان حوزه ارتباطات قبول دارند[1]. اكنون بايد مدنظر داشته باشيم كه چه پيام هاي محوري در حال انتقال و نهادينه شدن در نسل كنوني جامعه ايراني است. انيميشن به لحاظ تاكيد بر تخيل و باز بودن دست كارگردان در ارائه پيام به ابزار مهمي در جهت تغيير بينش و ايجاد ذهنيت در مخاطبان خود بويژه كودكان تبديل شده است. آنچه در اين پايان نامه سعي مي شود به آن پرداخته شود، تحليل دريافت پيام هاي توليد شده در انيميشن است كه در معرض ديد مخاطبان كودك ايراني قرار مي گيرد. بررسي ميزان دريافت اين پيام ها، واكنش ها و سطح درك نوع پيام هاي توليد شده اصلي ترين محورهاي اين پژوهش است. بدين منظور از دو روش نشانه شناسي و آزمايشگاهي به ترتيب براي استخراج و فهم پيام ها و سنجش ميزان دريافت آنها توسط مخاطبان استفاده مي شود. 1-2. بيان مسئلهكودكان و نوجوانان سازنده نسل هاي آينده كشور و حافظ ميراث اجتماعي و فرهنگ جامعه كنوني خواهند بود. طبيعي است كه جامعه ديني ايران خواستار آن باشد كه ارزش ها و سنت هاي پسنديده را در ميان نسل ها با اصالت هاي خود و بدون تحريف امتداد بخشد. بدين منظور توجه به تعليم و تربيت و آموزش هاي اين نسل ها بسيار جدي و با اهميت مي نمايد. انيميشن و كارتون از جمله قالب هاي پيامي است كه كودكان بيشترين ساعات فراغت خود را صرف آن مي كنند و به آن علاقه بسيار دارند. فروش بالاي توليدات انيميشني در جهان گوياي آن است كه اقبال بالايي از سوي نه تنها كودكان بلكه بزرگسالان به محصولات انيميشني وجود دارد. به عنوان مثال انيميشن «شرك 2» در جهان با فروش بالاي 919 ميليون دلار، در جمع 5 فيلم پرفروش تاريخ پيوسته است (8/10/87boxofficemojo,). لذا سياست گذاري در اين حوزه جهت مديريت صحيح محتوايي كه در معرض ديد اين مخاطبان قرار مي گيرد بسيار ضروري است. بررسي محتواي فيلم و يا ساير قالب هاي ارتباطي رسانه ها همواره يكي از رايجترين انواع پژوهش ها و تحقيقات در خصوص شناخت و دريافت پيام بوده است. اين پژوهش ها گاهي در حوزه شناخت سازنده پيام، گاهي با موضوع وسيله انتقال پيام و گاهي نيز در حوزه دريافت كننده پيام انجام شده كه هر يك به فراخور نياز يكي از سه عنصر اصلي فراگرد ارتباط را تشكيل مي دهند. [1]فصل مشترك مدلهاي خطي ارتباطات از جمله مدل ارتباطات برلو، مدل منبع معني و... مبتني بر فرايند فرستنده، كانال و گيرنده مويد منتقل شدن پيام از فرستنده به گيرنده است. 1-6.5. آموزش و یادگیری پنهان. 34 1-7. كاربردهاي متصور از تحقيق:46 فصل دوم: چارچوب نظري و ادبیات تحقیق.. 47 تاثیر تلویزیون بر رفتار و تربیت.. 51 تلويزيون و فضاسازی رسانه ای.. 53 تلويزيون و آشكارسازي وقايع. 57 تلويزيون و انتقال مفاهيم فرهنگی.. 62 الف- ديپلماسي عمومي ايالات متحده و نياز به در اختيار گرفتن رسانه هاي جمعي.. 68 ب- دكترين يهود در دراختيار گرفتن رسانه هاي جمعي.. 71 ج- اجراي عمليات رواني و نياز به در اختيار گرفتن رسانه هاي جمعي.. 81 نشانه شناسی فرهنگ و آموزه هاي اسلامي:99 بررسي نشانه شناختي انيميشن ها120 کلیشه های یافت شده در انیمیشن ها:133 پيام هاي نهفته ي والت ديزني.. 137 نقد انیمیشن شير شاه (Lion King). 142 نقد انیمیشن دامبو (Dumbo). 153 طراحی یک آزمایش بر روی گروه انسانی.. 157 جهت کپی مطلب از ctrl+A استفاده نمایید نماید |